Volume boost




Jag i en enkel föning. (i benan ser ni volymen bättre på resultatet, lite dålig bild...)

Hej hopp!
Tänkte ta tag i min små tips om frisyrer/styling eftersom jag ändå går första året på Kitas frisörgymnasium!:)
Idag får det bli om att skaffa en snygg volym som är enkel att ordna till.
1. När man har tvättat håret och det har blivit handdukstorkat sprayar man i lite salt spray i håret för lite extra stadga, och såklart värmeskydd för man vill ju inte skada håret mer än man annars redan gör. ;-)
2. Det finns olika sätt att föna en volym. För att få den fina mer klassiska volymen gör man genom att dela upp håret och ta passé efter passé med hår som man fönar. Dra rundborsten in vid botten, blås och följ sedan ut med håret. Gör den här processen tills allt hår är ute. Finslipa topparna och det som man nu vill göra. Då kan man ta i lite Dust it(en slags hårtalk) för att få mer volym och sprayaa om man vill för att få en fin finish.
Om man har brottom eller vill ha en slarvig eller en beach look så är det bara att vända huvudet upp och ner och blåsa, då får man en bra volym men också lite mer avslappnad look.
3. Då är man redo för att gå ut och ha kul!

Hoppas beskrivningen var okej bra. :)
Nu blir det lite läxläsning för min del, prov imorn! Nervös som tusan!!
Kramiz <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0