lovely pink cupcakes with hearts.




Här är det fullt upp, har precis gjort klart alla cupcakes inför firandet av min kusin(han är kille, men om man har mig och sin mamma som fixar så får man stå ut med att det blir rosa för vi är ju trots allt tjejer).
För er som vill göra goda "kladdkaksmuffins" med det lilla extra så kommer ett litet recept:
2st ägg
2-3dl socker. Dessa två saker blandas ihop poröst.
1,5dl mjöl
4msk kakao
lite vaniljsocker
bakpulver kan man ha i, valfritt(jag brukar inte ha i det). Nu blandar du allt med en "slickepott" INTE med visp. 
100g smält smör. Och nu rör du allt tillsammans, sedan häller du i formar och in i ugnen ca 20min på 175 grader, ett tips är att du gör dubbelsats om man vill ha stora muffins, då blir det två matskedar i varje form på 12st muffins.
Låt de gärna stå över en natt och svalna innan du har på kristyren och strösslet(för att det inte ska smälta) Kristyren gör man lite hur man vill, lättaste sättet är att göra med florsocker blandat med vatten och så kan man ha i lite "kristyrfärg", konsistensen väljer du själv.
Nej nu ska jag in i duschen för att sen byta om och kanske måla naglarna till och med. :-)
Ha det så bra, kramiz <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0