du kommer alltid vara fin i någons ögon.


Bild från Turkiet förra året, med mamma och storasyster.

Hej alla lördagschillare! Idag har jag faktiskt pluggat också (värsta överraskningen jag vet!) haha nejdå, men jag kände att idag skulle jag göra klart resten av läxorna så jag kan ta det lugnt och göra det jag känner för sen. :-)
Har sett på I Am Number Four också, superbra om man gillar lite annorlunda kärleksfilmer med sience fiction(stavning?) i, ja juste filmen vi såg i går va hur bra som helst enligt mig iaf. :-)

Något helt annat som jag bara måste ta upp som jag gått och tänkt och irriterat mig länge nog på nu är alla tjejer som bara tänker storlek på sig själv, hur duktig man är osv (ytan så att säga). Vi tjejer går ju alltid och snackar om hur "tjocka" vi är och om någon säger att man är fin, så tror man inte på det utan säger: tack, fast jag skulle behöva äta mindre godis o sånt...
Igår när jag hade tränat och hade gått tilbbaka till skolan för att äta så stog det två tjejer bredvid mig. Det var bara vi där, ändå skulle den ena tjejen säga: åh det här kan man ju inte äta, det blir man ju tjock av och hårdbröd kan man ju inte heller äta det blir man ju också tjock av... Den andra tjejen bara instämde i allt hon sa. Det som jag tyckte var det konstigaste var att båda tjejerna var jätte smala. Seriöst, vad är det för fel på oss?
Jag tänker inte säga att jag aldrig hållt på sån för det har jag, men aldrig mer. För jag har två vänner, en som haft anorxi och en annan som är på ett slags sjukhus nu för behandling. Men det är ju någonstans detta börjat, alla dessa modetidningar... Den visar hur man ska se ut, vilket är fel mot unga tjejer som redan har dåligt självförtoende eller liknande(iaf vissa). Jag kan säga rakt ut att jag har det, men då vill jag hylla en tidning som tagit ställning och ändrat om: Vecko Revyn. De har tagit bort de tjejerna som ser ut som stickor och tagit fram de tjejer som ser friska ut. Huvudsaken för mig är att man ska må bra, om man inte mår bra i sig själv- börja träna eller vad som helst som får en själv att må bra. Och sluta tävla med andra om hur ni ser ut, för alla är skapt olika och tur är väl det att vi alla inte ser lika ut?! Umgås med de presoner som får dig att må bra och om någon säger att du är fin, klart som fan att du är det då! Spelar ingen roll om det är mamma, kompis, bror, syster, pappa, pojkvän eller någon som bara går fram och säger det till dig- du kommer alltid att vara fin för någon och det kan ingen ta ifrån dig!!

Ha det så bra, kramiz <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0